KAPINIZI ÇALAN BEN DEĞİLİM

Nippon Kan dojomda bazen "Aikido'ya Giriş" dersi veriyorum.30 öğrencinin katıldığı kursta her ders bir saat 15 dakika sürüyor ve kurs üç ayrı sınıftan ve 12 dersden oluşuyor.Her altı haftada bir bu kursu baştan tekrarlıyorum.Her altı haftada bir yaklaşık yüzkişi ile sıfırdan başlayıp Aikido çalışmak son derece verimli oluyor benim için. İkkyo nasıl yapılır, kotegaeshi nasıl çalışılır gibi detaylar sorun olmaktan çıkar.

Her yeni başlayan grup dojoya yeni bir görüntü ve renk getirir.Kimisi iş kıyafetiyle gömlek,kravat,kimisi yepyeni ama yanlış giyilmiş bir Aikido kıyfetiyle, kimisi üstü renkgarenk dojo armalarıyla dolu bir karate ünüforması ve kimiside eşofmanlarla gelir.Tayt,şort,tişort ve bacak ısıtıcı çorapları daunutmamak lazım.

Bu başlangıç kursuna her zaman şu cümle ile başlarım"Sizin kapınızı ben çalmadımve sizi buraya gelmeye ben ikna etmedim.Mahallelerde dolaşıp broşür dağıtmadım.Siz kendiniz gelip başvuru formu aldınız,kayıt için gerekli kağıdı doldurdunuz,çekinizi yazıp,zarfı pullayıp yolladınız"

Bunu söylemekle verdikleri kararın sorumluluğunu taşımalarını istiyorum.Bazı insanlarınverdikleri kararın sonuçlarını üstlenmeyi ve sorumluluğunu kabul etmeyi sevmediklerini biliyorum ama biz bunu istemiyoruz.

Konuşmama şu örnekle devem ederim."Telofon rehberini açın ve sarı sayfalara,savaş sanatları bölümüne bakın.Özellikle"K"harfine.Karateve Kung-fu göreceksiniz.Yıllar önce "j"harfi Judosayesinde daha meşhurdu. Yanisavaş sanatları şimdilerde biraz ayağa düştü.

Savaş sanatlarının listelendiği sarı sayfalara bakmak,yılbaşı için süslenmiş,dekore edilmiş alışveriş merkezlerinde yürümeye benzer.Hatta şüpheli savaş sanat okulları,ilgili öğrencilere kendilerini beğendirmeye çalışır(poz verir) ve telofon çağrılarını,ziyaretleriniisterler.Aikido da oradadır.Bu,büyük bir mağazadaalışveriş gibidir.örnekler çeşitlendirebilir.Diyelim bir ayakkabı mağazasına girer, bir tane beğenir ayağınıza giyer bir süre yürür bakarsınız.Beklentinizi karşılamazsa başaka bir tane bakar,hattabaşka bir ayakkabıcı dükkanına gidersiniz. Bazı insanlar için savaş sanatı eğitimi ve çalışması da bunun gibi ve bazı öğrenciler dojoma bu havada geliyor.

Bazıları anında başarıya kavuşmak ister.Oysa ki savaş sanatlarında gerçekten başarılı olmak için yıllarca çalışmak gerekir.

Başka görüşlerle de gelenler var tabii. Yeni başlayanların bazıları, savaş sanatları eğitiminin onlara sağlayacaklarının büyüsüne kapılıp önyargılı karalar verebiliyor. Bir kadın Kİ ‘nin gerçek fikrinden sapıp,Kİ olmadan hayatının eksik olacağı fikriyle gelebiliyor.Geçen gün bir hanım geldi,hayatında Ki ‘nin eksik olduğunu,bu boşluğu doldurması gerektiğini söylüyordu.Kimisi ise önüneçıkacakher kavganın dövüşün içine girip herkesi yıkıp geçmek ve bir numara olmak niyetinde.Bazıları ise dojoya daha ilk günden bir arkadaş toplantısı amacıyla birkaç kişi birden geliyor.

Aikido'yu seçmek için bireylerin belli başlı karakteristikleri oluyor.Gerek sarı sayfalarda gerekse dışarıda pek çok ayrı savaş sanatı ve bunların dojoları ,çalışma salonları var. Ama birçok yeni öğrenci,bütün seçenekleri dışarıda bırakıp Aikido'yu seçer .Aslında çoğunun istediği Aikido'dan başka bir şeydir ve başka bir savaş sanatından bu istedklerini elde edemeyecekleri düşüncesindedirler. Bu seçimi ONLAR yaptı,bunu iyice anlamalılar. Ben gidip onları evlerinden alıp getirmedim dojoma.

Sarı sasyfalar veya başka yazılı kaynaklar yoluyla hareket edip, kendilerine "hangisini seçeceğim?" diye soruyor veya "bu benim için iyi olabilir", "arayıp ne kadar olduğuna bir bakalım" diyorlar.Arkadaşları veya aileden birileri onları yüreklendiriyor olabilir ancak son karar yine kendilerine aittir. Sarı sayfalardaki süslü bir reklam sizin için karar verici olamaz.Savaş sanatlarına hiç ilgisi olmayan birine,sarı sayfalardan "karate veya diğer savaş sanatları"ile ilgili bölümleri gösterseniz,herhangi bir şey hissetmeyecek ve bunlara baş vurmak için bir istek duymayacaktır.

Daha eğitimin ilk aşamasından itibaren öğrencilerimin anlamasını istiyorum ki dojoya geldiler, çünkü gelmek istediler gelmeye siz karar verdiniz. Zihniniz karar verdi,vücudunuzu kaldırıp buraya getirdi.Eğer sizin vücudunuz burada Aikido dersi alıyor ama zihniniz evde TV seyredip bira içiyorsa çok ciddi bir problemle karşı karşıyayız.demektir.Bir sonraki adıma geçmeden önce her öğrencimin bunu iyice anlamasını istiyorum.

Yorumlar